Індивідуальне навчання як форма соціалізації дітей з особливими потребами

Статистика свідчить про те, що щороку збільшується кількість дітей з різного роду порушеннями у фізичному та розумовому розвитку, тобто це діти з особливими освітніми потребами.Семінар вчителів індивідуального навчання, Старокорецька ЗШ

Для розвитку України в напрямку відкритого, демократичного суспільства важливим є забезпечення основних прав людини, зокрема права на рівний доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами.  Національна доктрина розвитку освіти наголошує, що держава зобов’язується забезпечувати підтримку таких дітей.

Діти з особливими освітніми потребами навчаються у багатьох школах району. У Старокорецькій загальноосвітній школі І – ІІ ступенів уже 9-ий рік навчається така дитина. Тому колектив цієї школи добре обізнаний із проблемами  дітей даної категорії.

09 грудня 2015 року радо зустрічали гостей у Старокорецькій загальноосвітній школі І – ІІ ступенів. Ними були вчителі індивідуального навчання загальноосвітніх навчальних закладів району. Саме на базі даного закладу був проведений семінар-практикум з теми «Соціалізація дитини з особливими освітніми потребами у процесі навчання в загальноосвітній школі за програмою для дітей з особливими освітніми потребами та адаптація її до майбутнього. Індивідуальний підхід до дітей даної категорії».Семінар вчителів індивідуального навчання, Старокорецька ЗШ

Під час теоретичного блоку слухали виступ Дець Н. А., завідувача районної ПМПК, з теми «Орієнтація на особистість в роботі вчителів індивідуального навчання за програмами для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами та інтеграція дитини в навчальний процес». Довжаниця Н. Л., вчитель-логопед ДНЗ №3 м. Корця, поділилася досвідом із колегами з теми «Корекція моторики у дітей з вадами зору та ДЦП».

Кіселик Н. Б., директор Старокорецької загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів, розповіла про організацію індивідуального навчання та контроль за ним, презентувала роботу методичної комісії вчителів індивідуального навчання. Вона наголосила, що до виховання учениці причетні не лише вчителі, які навчають її, а й весь колектив школи.

Учасники семінару були присутніми на уроці основ здоров’я з ученицею Ольгою, який проводила учитель Краля Л. М. Тема уроку: «Сильне налипання снігу, ожеледь, хуртовина, мороз».

Цікавим був виховний захід «Подорож у країну Здоров’я» (відповідальна Гузик Г. О.). В ньому була учасником і Олечка, яка навчається за індивідуальною формою.

У рефлексаційному блоці представлено презентацію «Моменти, що роблять нас щасливішими», в якій показано як Ольга живе та спілкується у шкільному колективі. Адже ще В. Сухомлинський казав: «Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре».

На завершення «У дружньому колі» були підведені підсумки семінару-практикуму та вироблені рекомендації вчителям індивідуального навчання.

Байдужими не станьте тільки

І пам’ятайте, що ми люди.

Творіть добро, піклуйтеся про інших –

І посвітлішає усюди.

Є поміж нас багаті й бідні,

Кому що треба – доля не пита,

Та є дві речі, всім нам необхідні:

У світі – мир, а в душах – доброта!