Семінар-практикум із питань моніторингу

У час реформування освітньої галузі особливої уваги потребує вміння керівника, чи то директора, чи то заступника директора, аналізувати, синтезувати, узагальнювати результати та визначати конкретні завдання щодо забезпечення умов для функціонування закладу в умовах розвитку та жорсткої освітньої конкуренції.

Так питанню моніторингу як одного з механізмів модернізації управління навчально-виховним процесом було присвячено семінар-практикум керівників навчальних закладів та їх заступників, який відбувся на базі Корецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 29 січня 2016 року.
Девізом засідання стали слова заслуженого працівника освіти Віктора Громового «Сучасний освітній лідер упевнений в правильності своїх ідей, задумів, дій. Він завжди надихає колектив на успіх, сприяє його розвитку».
Реалізуючи основну мету та завдання семінару-практикуму, а саме:
– удосконалення аналітичної компетенції керівника, вмінь цілевизначення та цілепокладання;
– визначення рівня управлінської компетентності керівника за допомогою моніторингових досліджень;
– підвищення рівня управлінської майстерності керівників навчальних закладів;
– поглиблення знань про види моніторингової діяльності;
– підготовка керівника навчального закладу до атестації
учасникам семінару-практикуму було запропоновано скласти методичний портрет сучасного керівника засобами запропонованих інтерактивних пазлів.
У ході інформаційно-емоційного пазлу присутнім було запропоновано дві інтерактивні вправи: одна на визначення настрою, інша на визначення сподівань учасників семінару. Таким чином створили смайл-портрет учасників зустрічі.
Науково-методичний пазл був представлений Радковською Тетяною Васлівною, завідувачем Корецького районного методичного кабінету, через тему «Основа управління навчальним закладом в період реформування освіти», в ході якої було означено види, форми та функції внутрішньо шкільного моніторингу, визначено етапи моніторингу на спрезентовано комплекс управлінських заходів та рішень щодо моніторингу рівня професійної компетентності педагогічних працівників у ході їх атестації.
Окремо на питанні «Моніторинг як засіб вивчення управлінської компетентності керівника навчального закладу» зупинилась Шуляк Наталія Євгенівна, головний спеціаліст відділу освіти Корецької райдержадміністрації.
У ході діяльнісно-практичного пазлу учасники семінару мали змогу змоделювати процес визначення рівня управлінської компетентності керівника навчального закладу в ході його атестації та взяти участь у пунктуаційному бліц-інтерв’ю «Я – сучасний керівник».
Рефлексійний пазл дав можливість присутнім скористатись відкритим мікрофоном та сформулювати поради колегам щодо упровадження у навчально-виховний та управлінсько-методичний процес опрацьованої на семінарі теми.
Проекційно-розвивальний пазл став своєрідним містком до наступної зустрічі у даному форматі й окреслив діяльність учасників засідання у міжсемінарський період.
Василь Сухомлинський свого часу зазначив, що суть керівництва полягає в тому, щоб у найважчій справі привселюдно створювався, дозрівав і запроваджувався найкращий досвід на основі передових педагогічних ідей. Ми сподіваємось, що активно сприяємо підвищенню управлінської майстерності керівників навчальних закладів.

До вашої уваги матеріали семінару-практикуму.