Виховники Кореччини презентували

10-11 травня навчальні заклади нашого району приймали гостей. Відповідно до плану роботи Рівненського обласного інституту післядипломної освіти відбулась чергова методична сесія для методистів із виховної роботи методичних кабінетів, центрів відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, виконкомів рад міст обласного призначення з теми «Формування ціннісних ставлень особистості у загальноосвітніх навчальних закладах району як основи для щасливого особистого життя та успішної взаємодії із суспільством».

Зустріч колег-виховників передбачала підвищення теоретико-практичного рівня професійної майстерності методистів із виховної роботи щодо методичного супроводу формування ціннісних ставлень особистості. Для учасників методичної сесії було спрезентовано вектори розвитку освіти Кореччини в умовах реформування галузі (Форсюк О.І., начальник управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації), особливості створення інноваційного середовища для формування компетентісної особистості сучасного педагога (Радковська Т.В., завідувач Корецького районного методичного кабінету), методичний супровід професійного розвитку педагога-виховника (Літвинчук О.С., методист Корецького районного методичного кабінету), особливості моделювання системи виховного середовища навчального закладу у контексті формування ціннісно орієнтованої особистості (Шуляк Н.Є., головний спеціаліст управління освіти, молоді та спорту Корецької районної державної адміністрації).

Практичний блок щодо інноваційних підходів у формуванні ціннісних ставлень особистості Богданівським НВК «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» як громадсько-активною школою  був представлений директором навчального закладу Кирильчук Н.В. у самопрезентації «Про нашу школу … ГАШ – осередок розвитку громади» та через різноманітні проекти («Спочатку було слово…», координатор  – Жук З.О., педагог-організатор; «Веселковий віночок» – встановлення рекорду на наймасовіше одночасне плетіння віночка, координатор – Узлюк О.Є., «Мандрівка «Калиновим раєм» – встановлення рекорду на найдовший прапор України, закладення шкільного калинового гаю, координатор – Редько Т.М.).

Усіх присутніх приємно вразила тісна співпраця школи та громади, коли нема «ваших справ», є «спільні справи», нема «ваших дітей», є «наші діти».

Педагогічний та учнівський колективи Корецького НВК «Школа І-ІІ ступенів – ліцей» презентували себе як експериментальний заклад всеукраїнського рівня з теми «Виховання громадянської компетентності учнів». Керівник навчальні Даниш Л.Й. познайомила учасників методичної сесії із умовами становлення та розвитку закладу, висловила власне бачення розвитку системи виховної роботи, закцентувала увагу присутніх на особливій ролі тісної співпраці між учителями, учнями, батьками та громадськістю.

Рогальчук О.В., заступник директора Корецького НВК, презентувала досвід виховної роботи ліцею на основі впровадження психолого-педагогічної теорії вчинку, компетентнісних та діяльнісних підходів, коротко розкривши суть експериментальної діяльності закладу у порівнянні за останні 13 років. Практична презентація  щодо виховання громадянської компетентності була розкрита через фрагменти начальної, клубної, виховної діяльності, учнівське самоврядування, волонтерську діяльність (Опанасюк М.О., Кадлубовська І.В., Трофимчук Т.С., Мархальчук Н.Р., Мосійчук І. О.). Особливо відмітили учасники методичної сесії рівень підготовки членів ліцейного дебат-клубу. Моделювання дебатів між командою ліцеїстів та методистів на тему «Фізичне покарання батьками дітей» підтвердило, що цілеспрямована робота з дітьми завжди дає позитивний результат.

Корецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 вразила гостей системою виховних центрів, які сприяють реалізації основної місії закладу – формуванню ціннісно орієнтованої особистості. Остапчук О.О., директор закладу,   спрезентувала Школу цінностей і зупинилась на тих педагогічних ідеях, методичних знахідках, що дозволили навчальні зреалізуватись як інноваційний заклад, як сучасна школа, що спрямована на позитивний результат. Створена система виховної роботи була продемонстрована заступником директора з виховної роботи Степчиною Н.П. Особливу роль у формуванні цілісної виховної системи у закладі відводять внутрішньо класним виховним програмам, які на розсуд колег були запропоновані класними керівниками  (Українець Л.П., Ющук Р.М., Йонець Н.Й., Білецькою Н.Й., Тарасюк Н.В., Цендриковою О.С., Шендецькою Н.П.). Спостерігалось, що серед пріоритетів щодо створення сприятливих умов для розвитку ціннісно орієнтованої особистості знаходиться і психолого-педагогічний супровід учня, вчителя, батька. Із хорошим настроємта під шквалом позитивних емоцій сприйняли учасники методичної сесії «Магазин Щастя» соціально-психологічного театру «Гармонія» (Бондар О.Р., практичний психолог, Лук’янчук О.С., соціальний педагог), кавомоції (Остапчук О.О., директор школи), власно створену ляльку-мотанку (Коробка Л.А., вчитель трудового навчання).

Окремим акцентом для гостей були відвідини Щекичинської загальноосвітньої школи, де вони відчули щире прагнення учнів та вчителів закладу бути в числі кращих, творчих, креативних, що прослідковувалось у специфічній візитівці закладу (Штогун-Лиса О.О., директор школи, Довмат Г.С. вчитель історії, Шушковська С.С. класний керівник, Максимчук Л.П., педагог-організатор).

Фішкою Великомежиріцького НВК «Школа І ступеня-гімназія» уже впродовж десятків років залишається шкільний духовий оркестр, який налаштував гостей на урочистість зустрічі, глибину творчості, різнобічність розвитку особистості в умовах сільського навчального закладу (Олевський В.Л., керівник духового оркестру). Формування національно свідомого патріота у закладі забезпечується цілісно скомпонованою системою, основою якої є музейна педагогіка (музей освіти «Світоч», керівник Смик І.С., народознавча світлиця «Берегиня», керівник Терпелюк М.В.). Театрально-ігрові та інтерактивні екскурсії, спрезентовані Терпелюк М.В. нікого не залишили байдужими і довели, що в музеї завжди цікаво, важливо лише творчо до цього підійти.

На нашу думку однією із найбільш вагомих ланок у виховній системі закладу є педагог-організатор, від професійної діяльності та громадянської позиції якого залежить успішність чи неуспішність учнівського самоврядування. Саме тому науково-методичному супроводу професійного розвитку педагога-організатора відводиться особлива роль. Як саме це вдається організувати, що окреслюємо в пріоритетах, на що розраховуємо у кінцевому результаті – все це розкрила в експрес-портреті керівник районного методичного об’єднання педагогів-організаторів, педагог-організатор Великомежиріцького НВК Консевич Л.В. Неординарність та цілісність її особистості була розкрита і в проективному малюванні «Дозволь собі бути щасливим».

Активно у шкільне життя ввійшли флешмоби, найбільш значимі з них – патріотичні, то ж особливо зворушливим був флешмоб юних великомежирічан «Нам потрібне мирне небо!» (Соловей Н. Г., Консевич Л.В.).

Своєрідним міні-підсумком роботи виховників району була агітаційна візитка районної ради старшокласників, педагогічний супровід якої успішно здійснюють Тарасюк Г.Р., методист та Онищук О.В., педагог-організатор Корецького районного будинку школярів. Енергія та натиск, творчість та пошук, відкриття та очікування лідерів учнівського самоврядування довели всім присутнім – наша діяльність дійсно результативна, ми справді формуємо активних лідерів вільної держави.

Організатор та куратор методичної сесії, завідувач кабінету виховної роботи Гавриш Н.П. у підсумку двохденної зустрічі запропонувала учасникам методичний воркшоп «Упровадження у систему реалізації програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини на 2008-2020 роки сучасних підходів та нових напрямів виховної діяльності». Запропонована керівником робота в групах дала можливість укомплектувати практичні рекомендації щодо інноваційних форм роботи з учнівською молоддю у питанні формування ціннісних ставлень особистості як основи для щасливого особистого життя та успішної взаємодії із соціумом.

Творча зустріч кураторів-виховників на теренах Кореччини завершилась наповненням методичної валізи, обміном креативними ідеями та проекцією на подальшу співпрацю.

Тетяна Радковська,
завідувач Корецького РМК